Ekopracownia - zielone serce szkoły
“Ekopracownia - zielone serce szkoły” w ramach Programu Priorytetowego Program Regionalnego Wsparcia Edukacji Ekologicznej
“Ekopracownia - brama w ekoświat”
PROJEKT - „Działamy ekologicznie, czyli logicznie”
Celem powstania ekopracowni w ramach projektu “Działamy ekologicznie, czyli logicznie”, w naszej szkole jest świadome i skuteczne kształtowanie postaw ekologicznych już u młodego pokolenia. Im bowiem wcześniej będziemy świadomi, jak chronić naszą planetę, tym większy będziemy mieli wpływ na nasze zdrowie. Postawy, które chcemy wykształcić u dzieci, a przez dzieci u mieszkańców lokalnej społeczności w ramach realizacji programu to przede wszystkim nawyk kulturalnego obcowania z przyrodą w życiu codziennym, pobudzenie odpowiedzialności człowieka za stan środowiska przyrodniczego, przekonanie, że środowisko należy tak wykorzystać, aby zachować je dla przyszłych pokoleń, kształtowanie wrażliwości na środowisko przyrodnicze, szacunek dla niego, wrażliwość na piękno przyrody, rozbudzenie nawyków do aktywnego działania na rzecz ochrony środowiska, świadome planowanie i organizowanie działań mających na celu poprawę stanu środowiska, współodpowiedzialność za jego ochronę, wyrabianie pozytywnych cech charakteru jak: pracowitość, spostrzegawczość, systematyczność, dokładność, zdyscyplinowanie, odpowiedzialność.
Artykuły
„Czym właściwie są chwasty?"
„Czym właściwie są chwasty?" - na to pytanie starali się odpowiedzieć uczniowie, którzy w pracowni przyrodniczej zastanawiali się, jakie jest znaczenie chwastów w przyrodzie i w życiu człowieka.
„Zapraszamy do Przyrody” - warsztaty w ekopracowni
- poszukiwali skarbów przyrody oraz stworzyli totemu przyrodniczy,
- prowadzili obserwacje przyrodnicze,
- uczestniczyli w zabawach z poznawania Przyrody...
"Światowy Dzień Wody w ekopracowni"
- Badamy pH i twardość wody
- Określamy ślad wodny
- Jak czysta jest woda
- Wyciek oleju
"Co wisi w powietrzu”
Wśród młodzieży została przeprowadzona ankieta “Czy wiesz, co można palić, a czego nie?”
Podczas zajęć poruszone zostały zagadnienia związane z powietrzem - z czego jest zbudowane, pochodzeniem...
"Działamy ekologicznie, czyli logicznie"
Uczniowie poznali zwyczaje i potrzeby jeży - czym się odżywiają, co robią jeże zimą. Dowiedzieli się, w jaki sposób chronić je.
Strona: 1/2
- Strona 1
- Strona 2
- Następna strona
- Ostatnia strona